dinsdag 10 februari 2009

In dit STORMweder voel ik mij goed!

De gebeurtenissen van de jongste weken noopten mij tenenmale om publiek te reageren op wat niet verder "tolérable" is:

  • Einde november nam ik deel aan een redactiecomité dat een wereldwijde verklaring opstelde over de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht. Deze vergadering besloot in Krakòw met een rondvraag over de toestand in de aldaar vertegenwoordigde landen. Ik zei dat er bij ons geen vuiltje aan de lucht was. Enkele dagen later werd ik tot mijn ontsteltenis geconfronteerd met het Fortisverhaal dat men kent.
  • Enkele dagen geleden stelde ik vast dat sommige media de beschadigingsstrategie ten aanzien van de paus verderzetten met de totaal apocriefe verklaring over de Brasiliaanse oerwouden, dan wanneer elk rechtgeaard journalist weet of moet weten dat de paus dit niet heeft verklaard.
  • Op 5 februari mocht ik voor een internationaal colloquium een verhaal brengen van mijn leven met justitie gedurende 60 jaar: "La Justice belge m'a été contée." Hierin heb ik gezocht naar de oorzaken van de huidige malaise, dewelke elders liggen dan men tallenkante beweert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten